tjo people, rebeccz here

tjenare!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 sitter hemma och försöker att lära in mig de där luciasångerna...går inte så bra. hur mycket får man skriva på sin papperstallrik? jag har skrivit tiep sex meningar... varför har luciasången så jävla konstiga texter för? typ; se livet höljes av frost och av snö? Wtf liksom
nu ska ni få se mina textkunskaper här!

vad jag kommer ihåg;
Nu vaknens och glädjes lucia är här, mot natten och morgonen vänder,
de skrimrande ljus i kronan hon bär, och hoppet i hjärtat hon tänder

välkommen du midvinterns strålande mö, du tröstande budbärarinna,
se livet som höljes av frost och av snö, skall hoppet ånyå dock vinna

välkommen välkommen på nytt i vårt hus, du ljusbrud som natten betvingar,
mörker......strimma av ljus, och hoppet och glädje oss bringar.

rätt version;
Nu vaknen och glädjens Lucia är här, och natten mot morgonen vänder,
De skimrande ljusen i kronan hon bär, Och hoppet i hjärtat hon tänder

Välkommen du midvinterns strålande mö, du tröstande budbärarinna,
Se livet som höljes av frost och av snö, Skall segern ånya dock vinna

Välkommen välkommen på nytt i vårt hus, du ljusbrud som natten betvingar,
Och tänder i mörkret en strimma av ljus, och hoppet och glädjen oss bringar.

önska mig lycka till :/

//becca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0