live från uppsala

Hejsan svejsan!
idag vaknade man klockan nio för att åka skridskor med lilla lucas! hans första gång så det var ganska najs

men nu har han åkt hem till halmstad, så här sitter jag, forever alone hemma hos farmor(eller egentligen inte, då farfar underhåller mig med historier all the time. Jag får inte komma hem förens imorgon! suck

men nu ska jag inte vara så negativ, för det är JULLOV och vi har typ inga läxor så det är bara att chillaa galet! ska ha myspys och kolla på film ikväll, Juno på tv4 klockan 21.00. ganska bra film, har sett den förut. So I recomend that one ! haha farmor har bara svt1,svt2,tv4,6.an,kunskapskanalen opch barnkanalen så det begränsar tv-sittandet...

Fick höra en rolig sak av farfar idag. vi pratade om andra världskriget och då sa han:
vet du vad tyskarna i bunkrarna gjorde när de såg britterna invadera i normandie på D-dagen?
Jag: nae (ofc?)
Farfar: de skulle ju ringa till tyskland då, och larma Hitler, men så var det inte han som svarad, utan hans betjänt. tyskarna bad om att få prata med hitler, det var mycket viktigt, men betjänten svarade skräckslaget;Fuhren sover! man får inte väcka honom när han sover! så om hitler inte hade sovit just då, hade invasionen i normandie kanske inte lyckats lika bra som det nu gjorde!

hahahaha true story. //beccca




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0