lördag och ännu mer septembersol

Just nu är jag i lugna, tysta uppsala hos farmor och farfar. min faster är på besök från halmstad så vi passade på att träffa henne. 
jag är helt genomförskyld, lock i öronen så skriker typ när jag pratar, snoret rinner och halsen är cp. myz. 
men köttar historia-uppgiften ändå, håller på att skriva ett längdsnitt om migration, vilket jag tycker är intressant faktiskt! Det roliga är att jag mest skriver om emigrationen från europa till amerika, och nyss sa min faster att vi tydligen har en hel släktgren som utvandrade till typ washington på 1850-talet! kollade på släktträdet när man ändå var hos granny, och såg en massa amerikanska namn i pappas generation, typ marilyn, thomas, cheryl osv haha.
 
Fick också reda på att min gammelfarfar, Åke Pontén tydligen var polismästare över hela uppland. swag. 
 
nu ska jag fortsätta snora och kanske kolla lite pll. puss.
 
vill tillbaka till midsommar
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0