precis som jag, av kött, av blod.

idag är jag hemme och snorar. skulle aldrig orkat med en 8 timmars skoldag. 
 
men jag har legat och tänkt på att jag vill skriva ett inlägg om mobbning, inte för att jag tror att ni behöver veta en massor om det haha, men för att jag verkligen bara vill skriva av mig om vad jag tycker. 
för varenda gång jag hör om någon som blir utsatt för mobbning, vilket har hänt många gånger, blir jag jätteledsen. för tänk, alla har bara ett liv, och det vill man ska bli så bra som möjligt. tänk om jag själv inte skulle ha mina vänner? tänk om jag skulle behöva ha ångest för att gå till skolan, för att gå ensam till maten, för att inte veta vart jag skulle ta vägen på rasterna eller håltimmarna?
det är svårt, för man vet att det finns folk som känner så. En tjej i min klass är ensam, ända sen vi började ettan. ändå gör man inget. eller man undrar hur mycket man behöver göra. jag har alltid tyckt att bara man inte trycker ner personen så är det inte mobbing. men känns det bättre för den om man bara ignorerar? låtsas som om hon inte finns? nej. det är lika fegt och lågt egentligen. varför skulle man inte hälsa, varför skulle man se förbi att hon sitter ensam i matsalen? det är elakt. 
jag fick reda på att hon mådde dåligt av en av våra mentorer. sen dess har jag alltid försökt säga hej, säga hejdå,  se till så att hon inte sitter ensam i matsalen. men det är svårt. och grejen är den att det inte bara är friendsare som ska behöva göra det. vi ska vara förebilder, för att alla ska bidra till att alla ska må bra. bara för att man inte är med i friends eller är kamratstödjare, betyder inte det att man har rätt att ignorera de som mår dåligt. som att man behöver en anledning för att vara snäll. 
jag är jätteglad över att mina kompisar också tagit på sig ansvaret, att hälsa på henne osv. för det finns inget bättre än när folk är snälla mot varann. något av det bästa jag vet är att läsa historier om främlingar som jag varandra tjänster och goda gärningar. dom hade en sån artikel i senaste SOLO som jag läste igår, och jag blev alldeles glad av att läsa den. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fannzan

Detta är så viktigt! Hatar att se folk som är ensamma , sätter mig liksom i deras situation och mår verkligen dåligt av det, fortsätt att hjälpa folk Beccz ! 😘👍

Svar: <333
bästa bästa

2013-09-23 @ 21:05:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0