Måste skriva av mej

Jag är en tjej som ställer väldigt höga krav på mej själv, samt väldigt mottaglig för den pressen andra sätter på mig inom allt, speciellt handbollen och skolan. Det gör att jag själv skapar en ångest om att aldrig blir nöjd med något, rädd för att andra ska bli besvikna på mej. Att inte räcka till för de som förväntas utav mej och det är en känsla som jag senaste åren känt väldigt ofta, att jag aldrig räcker till för någon. Det gör mej väldigt nervös inför allt jag gör redan innan och jag blir rädd för att göra fel. Något som gör att jag alltid utåt försöker sänka kraven på mej själv genom att säga att jag suger på det här, eller fan vad jag är ur form för att folk inte ska räkna med mej, jag vill inte bli räknad med längre! Mina föräldrars åsikter är också något som alltid betytt väldigt mycket för mej att göra dom nöjda och stolta över mej.
Jag har alltså aldrig riktigt kunna hantera press eller höra att jag gjort något dåligt utan att inom mej bryta ihop. Men när når man sin gräns? Hur länge orkar man hålla en ridå uppe om att vara perfekt för alla? För snart orkar jag inte längre 






Kommentarer
Postat av: becca

<3 du kommer alltid att ha mig, kommer aldrig ta dig för givet cillen!

2014-02-06 @ 17:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0