skriver ett inlägg som kanske får mig att förstå

8 dagar sen vi fick veta det ofattbara. 10 sen det ofattbara hände. och det kanske inte är så konstigt att man fortfarande inte riktigt förstår det där ofattbara. 
 
allt är så upp och ner. från att vara helt utmattad av sorg och tårar, och framförallt tankar, så börjar livet återgå. men sen så tänker man på ludde och förstår ingenting. han finns ju kvar, right?
 
innan minnesstunden i onsdags trodde jag att jag hade slut på tårar, men det var nog då jag grät som allra mest. man sörjer, men livet fortsätter, och det är bara så konstigt. 
 
var så skönt att umgås med klassisarna förra torsdagen och i helgen. hade inte gått annars.kände mig nog lite tom utan dem. 
 
vila i frid ludde, jag är helt övertygad på att du någonstans lever vidare, för ett liv som avslutas för tidigt kan inte bara upphöra att existera.  
 
Jag önskar att jag kunde glömma
jag önskar att sorg och lidande inte fanns
men sorg är sanning
sorg är ett bevis på att du levt
och funnits här
sorg kan inte köpas eller säljas
sorg kryper inte för någon
livet tiden och ett iskallt samhälle
kan ta ifrån dig allt
råna dig på allt
men ingen kan stjäla dina upplevelser
ingen kan ta dina minnen ifrån dig
ingen kan råna dig på din sorg
 

en del av en fin dikt som stod i minnesboken. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0