ska börja blogga på franska

13 jours puis je viendrai a la maison pour 13 jours bizarre
 
je me sens que je suis installée ici, peux presque pas m'imaginer la vie a stockholm...Je suis comme une famille avec bez, ses copines du chambre et paola. nous sommes tous des personnes differents mais on devient comme soeurs. si je ne les avais pas ici je n'aurais pas me senter comme je suis installée ici comme je me sent maintenant. 
 
j'ai déja habité ici pour presque trois mois. j'aurai de l'anxiété pour les temps qui passent trop vite. Bientôt je vais rencontrer vous encore une fois qui me sens drôle mais aussi bizarre...
 
Mes connaissances en francais montent de plus en plus. j'ecris une livre de la grammaire pour moi-même pour apprendre toutes les pronoms et prepostitions. 
 
nä bara idag men översätter för er. men försöker att prata så lite engelska/svenska med så många som möjligt för öva 
 
13 dagar sen kommer jag hem i 13 dagar knäppttt
 
Känns som att jag är hemma här, kan knappt föreställa mig livet hemma i stockholm...Är som en familj med Bez, hennes roomates och paola. Vi alla är så olika personer men man blir som systrar. Hade jag inte haft dom här hade jag nog inte känt mig så hemma som man gör nu. 
 
Jag har redan bott nästan tre månader i frankrike. jag får ångest över hur snabbt tiden går. Snart ska jag få träffa er alla igen vilket känns kul självklart men konstigt...
 
mina franskakunskaper går framåt framåt. håller på att skriva min egen grammatik-bok också för att alla skit-pronomen och prepositioner ska sätta sig. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0